
10 Ocak 2015 Cumartesi
KEÇEDEN AKTİVİTE KİTABI 1 2 ve 3.sayfalar

Elimizin altındaki cırt cırtlar
Bir kreş öğretmeninden edindiğim bu fikri sizlerlede paylaşmak istedim. Bebek bezinin yanlarında ki bu cırt cırtları etkinlik yapımında kullanabiliriz. Tuhafiyeden aldığım cırtcırtlar çok kalın oluyor ayrıca tek tarafını kullandığım için diğer kısmı işe yaramıyor. Masrafsız ve kolay bulunan bu yöntem hoşuma gitti ne zamandır biriktiriyorum keçeyle yapacagım eşleştirmelerde kullanacagım😉
9 Ocak 2015 Cuma
Oyun alanımızı düzenledik
OyuncaklarımıZı gruplar halinde ayırdık çekmecede müzik aletleri. Dolabın en üst rafında yapboz dergi ve kitaplar zihinsel aktiviteler onun altındaki rafta peluş ve bebekler onun altında bowling ponponlar minik maket hayvanlar maket sayılar top ve halkalar vs. Onun altındaki rafta mutfak seti Çek bırak oyuncaklar pilli minik oyuncaklar taşıtlar oyun hamuru seti en alt raftada lego ,ahşap blok ve bultaklar. İstediğimiz oyuncakları alıp oynuyoruz sıkılınca yerine koyup başka oyuncaklarla oynuyoruz böylece hem odamız hemde kafamız karışmamış oluyor😁😉




8 Ocak 2015 Perşembe
Çocuk eğitimi halkında
Çocuk ile anne arasında güvenli bir bağ kurulduğunda, öğrenmenin başlaması için uygun zemin de sağlanmış olur. 0-3 yaştaki çocuklarda en doğru öğrenme beş duyu yoluyla gerçekleşir. Dokunma, ağzına götürme ve koklama çocuğun dünya hakkındaki ilk bilgilerini edinmesi için en sık kullandığı yöntemler.
Televizyon, kitaplar, elektronik oyuncak ve eğitim setleriyse çocuğun algısının ötesinde, henüz gelişmemiş olan mantığın doğal ilerleyişini negatif etkileyen faktörler. Verdikleri erken, zamansız uyaranlar sebebiyle konuşma bozukluklarına, takıntı ve korkunun ortaya çıkmasına ve cinsel içerikle karşılaştıklarında psikolojik problemlere sebep olurlar.
Muma çevirmeye kalkmayın!
Unutmayın, davranışları lisan belirleseydi 200 bin yıldır dünyada olan homo sapiens sapiens bunca nesildir aldığı öğütlerle bugün çoktan ‘mum’ haline olmuş olur biz annelere de iş kalmamış olurdu. Davranışlar tabir yerinde ise, ‘burun sürterek’ yani tecrübe ile kazanılır. Davranışların kazanılması tecrübe ile oluyor demekle davranışın bir süreç olduğu anlatılır.
Çocuğun davranışları, onun olumsuzlukları tecrübe etmesine fırsat tanımadan düzeltilmek isteniyorsa da öncelikle anlaşılması gerekenin istenen davranışın ortaya çıkarılması için de bir emek harcanması ve usulüne göre davranılmasının gereğini bilmek gerekir.
Kısacası; ‘Emrettim davranış ortaya çıkacak, rica ettim davranış ortaya çıkacak, öğüt verdim davranış ortaya çıkacak!’ bakışı bir başka deyişle tembelliği terk edilmeli!
Kısacası okul öncesi eğitimden ne anlaşıldığı önemli. Huzursuzlukta bebek beyni gelişemez ve hatta gelişmişliği dahi geriler. Okul öncesi eğitimde bir başka önemli konu bebek beynine gelişmişliğinin dışında uyaran vermektir. Örneğin 0-6 yaşta soyut algı anlaşılamaz. Öğrenme kavram öğrenme şeklinde olmayıp asosiyatif yani peş peşe gelen uyaranlar arasında ilişki kurarak olur. Bu durumda bu dönemde çocuğa soyut algı ve kavramlar öğretiliyor olması sakıncalı. Oysa, öğretmenliğe soyunmuş anneler bu noktada sıklıkla ipin ucunu kaçırır. Üstelik 3-6 yaş çocuğunun soru sorarak çevreye adaptasyon dönemi de bu sırada görüldüğünden anne çocuk sordukça yanıtlamak arzusu ve şevkiyle soyut kavramları çocuk beynine yükler.
Somut algıyı ancak kavrayabilen çocuk beyninde soyut kavramlar genellikle kaygı ile kaydolur. Nitekim çocukların bunalmalarının patlama şeklinde ne zaman, nerede ortaya çıkacağı da bir noktadan sonra bilinemez, öngörülemez olur. Anneler de çocuklarıyla olan ilişkilerinin bu istenmeyen duruma nasıl geldiğini anlayamaz.
Bayanpluscom dan alintidir
7 Ocak 2015 Çarşamba
Boyama
Bu sabah keçeli kalemle çalıştık. Daha sonra tek tek kapaklarını çıkarıp arkalarına taktık sonra renklerini bulup kapallarla kalemleri eşleştirdik😉
5 Ocak 2015 Pazartesi
Tuvalet adabı
Çiş eğitiminden sonra tuvalet adabı👍
Çiş eğitimini tamamlamış olan ve her işini kendisi yapabilecek kabiliyette olan kuralları anlayan ve uygulayabilen yavrumuza tuvalet adabını aşılamanın vakti gelmiş demektir. manevi yönden çocuklarımız hem dinimizin temizlik emrini yerine getirmiş hem sünnet işlemiş oluyorlar hemde saglık acısından çeşitli hastalıklardan korunmuş oluyorlar
Çocuklara bu adabı anlatmak için öncelikle hikayeleştirmek kuklalarla anlatmak onlara anlattırmak ve sürekli tekrar etmek gerek.
Bu adabı sıralayacak olursak
- tuvalete sol ayakla girer "euzu billahi minel hupsi vel habais"deriz. Ve tuvaletten çıkana kadar tıp oynarız konusmayız
-ellerimizi önce yıkarız
- yaptıktan sonra önce peçete ile önden arkaya dogru sileriz
- sol elimizi kullanarak suyla yine önden arkaya yıkarız
- tekrar peçete ile kurulanırız
- ellerimizi köpürtüp iyice yıkarız
- çıkarken sağ ayagımızlA çıkar ve "gufraneke"deriz.
Tuvalette hiç birşey yememeliyiz hiçbir şekilde konuşmamalıyız ve çok uzun kalmamalıyız .tuvalete tükürmemeliyiz. Mutlaka oturarak yapılmalı . Kıyafetimize pislik sıçramasını önlemeliyiz . Muhakkak çıkmadan sifonu çekmeli temiz bıraktığımızdan emin olmalıyız.
4 Ocak 2015 Pazar
Büyük küçük kavramı
Günler önce Kızım bebeklik ayakkabısını rafdan almış giyemeye çalışıyordu "anne giyemiyoooyym "dedi . Bende ona " kızım o senin bebeklik ayakkabın küçük olduğu için giyemiyorsun dedim ayağına küçük gelir" . Aradan zaman gecti bu sabah bebeklik ayakkabısını ve şimdi giydiği ev ayakkabısını getirip yan yana koydu "anne bak bu küçük bu büyük "dedi . Daha sonra cekmecemi kurcalıyordu. Küçük bir krem kutusu buldu " anne bak bu küçük " dedi. Bende "evet kızım küçük hadi bide büyük olanı bul dedim " böyle böyle bu kavramı öğrenmiş olduk. Bu sefer ben yönlendirmedim kendiliğinden yeni birşey öğrenmiş oldu. Aynı zamanda bende yönlendirmeye gerek kalmadan bazı seyleri kendi basına öğrenebileceğini düşünüp mutlu oldum😊
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)